torsdag 27 oktober 2011

Schampo

Fick ett nytt schampo i julklapp(!) förra året, glömde nästan av det eftersom jag hade en del andra redan bunkrade i skåpet. Hittade det dock igen, rätt nyligen, på min hylla i badrumsskåpet och tänkte jaha, vad är det här nu då???
Det var nämligen ett lite speciellt schampo i en svart burk med skruvlock av märket Lush. Jag fck det av min svägerska Ulle som bor i London. Och det var ännu mer speciellt när jag öppnade burken och fick se denna lite simmga, klumpiga och liksom gryniga massa. Jaha, hur ska man göra nu då? Läste på burken men fick ingen vägledning förutom att han som hade gjort schampot hette Ben och det var en bild på honom också- trevligt.
Men jag fick faktiskt också reda på att det var Seaweed, fresh sea salt och lime i. Tog mig en näve och började massera in den grovkorniga gelén. De hårda bitarna (antagligen havssaltet) började så sakteliga lösas upp och det blev efter en stunds masserande en rätt behaglig både doft och konsistens.
Jag sköljde noga med vatten (som det stod) och sedan var det färdgt- trodde jag! För det är först efteråt man kände den verkliga skillnaden- det var liksom som hårbotten vaknade till liv och jag kände mig så ren och fräsch som jag aldrig har gjort tidgare....Vilken kärleksförklaring!
Vad har dom för mer spännande produkter, kan inte bärga mig att ta reda på det....

Upptäckte precis att de har en webshop, ska kanske testa något nytt...
http://www.lush.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar