fredag 7 oktober 2011

Ledig fredag..

Nu är jag mitt uppe i en av mina lediga fredagar. Dessa har jag varannan fredag för att jag vill vara mer med mina barn och inte helt missa deras uppväxt och vardag. Det är inte så mycket som jag går ner i tid (ca 6 h per gång) men oj vilken skillnad det gör. Slippa väcka dom en extra dag, bara mysa vi tre, ta dagen som den kommer och helgen blir ju bara såå mycket längre...detta rekommenderar jag starkt.
Här är vi vid "vår" lekplats bakom våra grannar.

Idag kom dock mormor och hämtade Carl för en egen liten tur och ett par timmar hos henne i Nybban. Vet inte vad som är planerat för kul, men han tycker nog att det är rätt härligt med en vuxen som kan hänge sig helt åt honom utan att ta hänsyn till någon lillebror.
Oscar och jag ska åka lite senare och hämta hem honom. Sen blir det hemmagjord pizza och fredagsmys.

Nu ska jag ta tag i mitt växande berg av....sömnad, laga sömmar, sy dit knappar etc. Så till husmorstjänsten, men först lite te och en god maple pecan.....mums!

1 kommentar:

  1. jag har oxå tagit fredag off för att få myspysa med mina töser förutom den stora då som endå måste kickas iväg till skolan =)
    Kanon fin blogg så fint ni har det å vilka fina pojkar du har!
    Kram

    SvaraRadera